Metafaktoria to założona w 2012 roku firma badawcza, która posługuje się metodą storytellingu z wykorzystaniem ukrytych metafor oraz autorskimi badaniami etnograficznymi.
Te dwa podejścia pozwalają zrozumieć, co dzieje się w umysłach konsumentów, a także ich faktyczne zachowania.
Metafaktoria była pierwszą w Polsce firmą badawczą posługującą się metodologią ZMET™ (2012-2015).
Anna Ryterska – Skończyła socjologię i amerykanistykę, w badaniach rynkowych od 1994 roku, zarówno po stronie Klienta (Unilever), jak i dostawcy. Specjalizuje się w badaniach jakościowych: konsumenckich (FMCG, farmaceutyczne, finansowe), B2B, etnografii. Została przeszkolona w zakresie stosowania metodologii ZMET™ (2012). Lubi Warszawę, życie codzienne (teraz i przed wiekami, czyli historię społeczną), niskie temperatury i „Przegląd Sportowy”.
Przemek Papis – Marketingowiec z prawie 20- letnim stażem pracy w FMCG oraz ubezpieczeniach: (m.in. Unilever, Holsten Brauerei, PZU Życie). Posiada doświadczenie w tworzeniu strategii marketingowych i komunikacji oraz jakościowych badaniach rynkowych. Ma dogłębną wiedzę na temat polskiego konsumenta i shoppera. Lubi styl Art Deco, tajską kuchnię i szeroko pojmowaną pop kulturę.